Un PTR de Warcraft III avec de nouvelles cartes

Posté par Thibaut


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Le mythique Warcraft III, paru en 2002 (oui, déjà !), s'offre de nouvelles cartes en 2017. En effet, une région de test vient d'être ouverte pour amener des nouveautés dans le pool des cartes 1v1, 2v2, 3v3, 4v4 et chacun pour soi. Quelques améliorations générales ont été apportées pour mieux équilibrer les mercenaires (difficulté et récompenses), les expansions (quantités, distances), la lisibilité du jeu ou même quelques retouches esthétiques.

Ci-dessous, les notes de la mise à jour.

Pour mémoire, du côtés des jeux classiques, aujourd'hui verra la sortie de l'édition remasterisée de Starcraft premier du nom.

Posté le par Blizzard Entertainment

Hail Warchiefs,

Warcraft III's first official PTR lives. Join us on the field of battle as we test the new Map Pools for 1's, 2's, 3's, 4's and Free-for-All.

Windows
https://battle.net/download…&gameProgram=WARCRAFT_3

Mac
https://battle.net/download…&gameProgram=WARCRAFT_3

General Improvements & Gameplay Objectives

  • Balanced creep camp difficulty progression from early to late game
  • Balanced creep drop tables for better item progression from early game to late game
  • Item diversity: Varied Level 1 though 6 charged items and Level 1 through 6 permanent items
  • Balanced all start locations: total amount and starting distance from lumber, equal amount of spacing, equal size choke points, et cetera
  • Balanced expansion distance from start locations
  • Decluttered points of interest to reduce visual competition during gameplay
  • Retextured map surfaces for better visual clarity - both on screen and mini-map
  • Minimized the size of trees and doodads that obstructed player view of points of interest
  • Added cliff lines or deep water to edges of the map - removing hard edges (aesthetic choice for immersion)
  • Properly placed trees and doodads on the pathing grid: full-cell Medium Grid to half-cell Medium Grid alternate
  • Removed the rolling shoreline waves from rolling hills to remove the noise the waves created - remains for cliff shores

List of 1 v 1 maps

List of 2 v 2 maps

List of 3 v 3 maps

List of 4 v 4 maps

List of FFA maps

Known Issues
  • We are aware Warcraft III matchmaking is a bit long in the tusk; we will be improving matchmaker logic for a future patch
  • Automated Tournaments and Ladder Board are not functional for PTR
  • Latency was improved with 1.28, but still needs work to meet modern standards

Cheers,
Classic Games

L'auteur :

Thibaut

Plus très loin des 3000 articles. Pourfendeur d'anglicismes. Défenseur de "méta-jeu".

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