Détail des capacités de Hanzo

Posté par Thibaut


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L'archer Hanzo, annoncé à la Blizzcon 2017, rejoindra le Nexus le mois prochain. Nous connaissons par avance ces capacités et talents, que voici.

Fidèle à sa contrepartie Overwatch, Hanzo dispose d'un trait qui lui permet de sauter par dessus des obstacles. Hanzo dispose d'une flèche dont les dégâts augmentent avec la canalisation, d'une flèche à fragmentation et d'une flèche capable de détecter les ennemis sur une large zone. Sa Frappe du Dragon est complétée d'un tout nouvel ultime, Flèche du dragon, dégât de zone qui étourdit et qui inflige d'autant plus de dégâts qu'elle a été tirée de loin.


Apparences

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Hanzo Assassin et Pérégrin

Capacités

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Capacité Mana / CD Description

Trait

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Agilité naturelle
- Permet de cibler un obstacle ou un bâtiment pour sauter par-dessus.

Capacités de base

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Arc tempête
4s Charge une flèche qui inflige 270 points de dégâts au premier ennemi qu’elle touche. La portée d’Arc tempête augmente avec son temps de canalisation. Réactiver décoche la flèche.
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Mille flèches
8s Décoche une flèche qui inflige 85 points de dégâts au premier héros adverse touché. Quand la flèche frappe un obstacle ou un bâtiment, elle se scinde en 5 flèches qui continuent leur course, rebondissent jusqu’à 4 fois et infligent 85 points de dégâts chacune au premier ennemi qu’elles touchent.
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Flèche sonique
20s Décoche une flèche qui dévoile une large zone pendant 8 secondes. Les ennemis qui s’y trouvent sont révélés pendant 1 secondes. Si Flèche sonique touche directement un ennemi, elle lui inflige 150 points de dégâts et le suit dans ses déplacements.

Capacités héroïques

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Frappe du dragon
100s Après 1.5 seconde, invoque deux esprits dragons qui avancent en ligne droite et infligent 52 points de dégâts toutes les 0,25 secondes aux héros adverses dans la zone. Les ennemis au centre de la trajectoire des dragons subissent 150% des dégâts.
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Flèche du dragon
100s Décoche une flèche qui survole le champ de bataille. Elle explose à l’impact avec un héros adverse et inflige 100 points de dégâts à tous les ennemis proches en plus de les étourdir pendant 0.5 seconde. Après avoir franchi une distance moyenne, les dégâts sont portés à 200 points et la durée d’étourdissement à 1.25 seconde. Après avoir franchi une longue distance, ils sont respectivement portés à 350 points et à 2 secondes.

Talents

Niveau 1

  • Target Practice (Quest): Hit every enemy hero with Hero with Storm Bow. Reward: After hitting every enemy hero once with Storm Bow, its range is increased by 30%. Reward: After hitting every enemy hero 3 times with Storm Bow, its damage is increased by 100.
  • Simple Geometry: Hit a hero with multiple arrows from the same Scatter Arrow cast 20 times. Each arrow hit after the second grants additional progress. Reward: Upon hitting terrain for the first time, Scatter Arrow creates 2 additional arrows.
  • Redemption: Every 2 basic attack within 10 seconds grants 1 Redemption, stacking up to 15. Dying decreases Redemption by 3, and Redemption can be lost even at maximum stacks. At 15 Redemption, gain 50% increased attack speed.

Niveau 4

  • Explosive Arrow: Upon hitting a Minion or Monster, Storm Bow deals 100% of its damage to enemies around its target.
  • Serrated Arrows: Scatter Arrow deals 250% damage to Minions, Monsters, and Mercenaries.
  • Ignore All Distractions: Basic attacks instantly kills Minions and increase Hanzo's basic attack range by 2 for 3 seconds.

Niveau 7

  • Shieldbreaker Arrows: Basic attacks and Storm Bow deals 300% bonus damage to shields on heroic targets.
  • Never Outmatched: Reduce Scatter Arrow's mana cost by 40, down to 20. Basic Attacks lower the cooldown of Scatter Arrows by 4.
  • The Dragon Hungers: Hitting heroes with Storm Bow increases spell power by 5% for 10 seconds, stacking up to 20%.

Niveau 10

  • [R1] Dragonstrike (100-second cooldown): After 1.5 seconds, summon a pair of Spirit Dragons which travel forward, dealing 52 damage every 0.25 seconds to enemy Heroes in its area. Enemies in the center take 150 damage.
  • [R2] Dragon's Arrow (100-second cooldown): Fire a missile that travels across the battleground. Explodes upon hitting an enemy Hero, dealing 100 damage to all nearby enemies and Stunning them for 0.5 seconds. After traveling a medium distance, the damage is increased to 200 and the Stun duration to 1.25 seconds. After traveling a long distance, the damage is increased to 350 and the Stun duration to 2 seconds.

Niveau 13

  • Fleet of Foot: Hitting heroes with Storm Bow grants 10% movement speed for 6 seconds up to 30%.
  • Ninja Assassin: Hitting heroes with Storm Bow reduces Natural Agility's cooldown by 10 seconds. Additionally, hero takedowns reduce Natural Agility's cooldown.
  • Mounted Archery: Upon mounting, gain 30% additional movement speed for 5 seconds. Using Natural Agility instantly mounts.

Niveau 16

  • Flawless Technique: Hitting heroes with Storm Bow increases the damage of Hanzo's next basic attack within 5 seconds by 25%. Basic Attacks against heroes increase Storm Bow's damage within 5 seconds by 25%.
  • Piercing Arrows: Storm Bow and Scatter Arrow pierce, hitting an additional enemy. Additionally, Scatter Arrow can pierce through one additional enemy each time it ricochets.
  • Giantslayer: Enemy heroes hit by Scatter Arrow and basic attacks take 1.25% of their maximum health as damage.

Level 20

  • The Dragon Awakens: Hitting a hero with Storm Bow, Scatter Arrow or basic attack reduces the cooldown of Dragonstrike by 5 seconds.
  • Play of the Game: While in flight of up to 2 seconds after impacting a target, Dragon Arrow can be reactivated to teleport to its location and jump backwards. If used after impact, Hanzo shoots an arrow that deals X damage to each target.
  • Sharpened Arrowheads: Scatter Arrow limits the amount of armor heroes hit to 0 for 5 seconds.
  • Bullseye: Increase Sonic Arrow's speed and center radius by 100%. Additionally, heroes hit by Sonic Arrow's center are stunned for 1 second.

L'auteur :

Thibaut

Plus très loin des 3000 articles. Pourfendeur d'anglicismes. Défenseur de "méta-jeu".

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